První Hudební škola Yamaha byla otevřena v Japonsku v roce 1954.
V České republice působí od roku 1994.
V roce 1994 byla založena Hudební škola Yamaha v Hradci Králové a v roce 1995 v Pardubicích.
V dnešní době navštěvuje YAMAHA hudební programy po celém světě téměř 600 000 žáků, které na více než 6 000 pobočkách vyučuje přes 20 000 učitelů.
Současná nabídka YAMAHA hudebních programů představuje široké spektrum vyučovacích oborů a hudebních žánrů pro děti již od 4 měsíců, mládež, dospělé i seniory. Již po desetiletí je naším heslem „Radost z hudby".
Hlavní cílem YAMAHA hudebních programů je snaha probouzet v člověku již od dětství jeho hudební schopnosti a dále je hravou formou rozvíjet.
„Není nehudebních lidí. Jsou jen nerozvinuté talenty!“
Inspirace rozvojem řeči rozhodujícím způsobem určuje koncepci výuky YAMAHA hudebních programů. Dítě se učí mateřskou řeč přirozenou nápodobou. Ve vývoji dětského sluchu dochází mezi čtvrtým a šestým rokem k obrovskému kvalitativnímu posunu, který je důležitý jak pro rozvoj řečových předpokladů, tak i pro hudební rozvoj. Proto klademe velký důraz na hudební vývoj dětí předškolního věku. Význam této životní fáze pro další rozvoj hudebních a intelektuálních schopností můžeme jen stěží docenit.
tvoří důležitý podíl naší vyučovací koncepce. Žáci se na hodině v přehledných skupinách učí společně a současně jeden od druhého. Společné provozování hudby je důležitou součástí výuky, komunikativní vyučovací atmosféra a prostředí snižují nátlak na výkon a stres. Výraznější schopnosti talentovaných žáků obohacují tvůrčím způsobem učební proces.
má pro pedagogiku YAMAHA hudebních programů mimořádný význam. Zkušení učitelé dávají žákům dostatečný prostor pro jejich přání a podněty a nabízí dostatek prostoru pro individuální tvůrčí svobodu. Obsah vyučování doplňují improvizace, aranžování a další kreativní techniky. To vše probíhá za předpokladu respektování specifik různých hudebních stylů a žánrů. Samozřejmostí je využívání moderního učebního software, který napomáhá žákům zvládnout nácvik nových dovedností hravou formou.